פרטי יצירת קשר

טלפון לבירורים

טובה אהוד
מנהלת מחלקת גביה

טלפון לבירורים

שעות קבלת קהל: ימים א,ב,ד,ה: 8:00-13:00, יום ג': 15:00-17:30

כמו כן, ניתן לפנות למוקד העירוני   108  או בטלפון 088691936 ותוך 24 שעות יחזרו אליכם.

מהי ארנונה?

ארנונה הינה מס המוטל לפי החוק על המחזיקים בדירת מגורים ובנכסים אחרים. הארנונה חלה על כל הנכסים שבתחום השיפוט של המועצה המקומית בני עי"ש ומשמשת למימון מגוון פעולות המועצה ושירותיה לתושבי הישוב: חינוך, תרבות, שעות הפנאי, רווחה ושירותי קהילה, שיפור פני הישוב - תברואה, פינוי אשפה, תאורת רחוב, גינון, תכנון בניית הישוב, ועוד. חיובי הארנונה הם שנתיים ומתייחסים לתקופה שבין .1.1. ועד 31.12   חיובי הארנונה – כיצד הם נקבעים? הארנונה השנתית מחושבת לפי שטחו של הנכס, מיקומו והשימוש הנעשה בו )מגורים, עסקים, תעשיה וכו'( בהתאם ללוח התעריפים כמפורט בצו הארנונה לכל שנה המצוי באתר..

בקשות להנחות במיסים יש להגיש במחלקת הגביה עד לתאריך 31.10 לאותה שנת מס.

טלפון לתשלומים במוקד: 072-2147339 באמצעות מענה קולי 24/7
באמצעות נציג שירות בימים א'-ה' בין השעות 08:00-20:00 ובימי ו' בין השעות 08:00-12:00

חלופי דייר (מחזיק)

  1. עפ"י החוק חובה למסור הודעה בכתב למועצה על כל שינוי (חילופי מחזיק או תוספת שטח) שחל בנכס המחזיק.
  2. יש להמציא למחלקת הגביה חוזה שכירות/קניה של הנכס ותצלום ת.ז
  3. במקרה של שכירות נכס לתקופה של פחות משנה, חלה חובת התשלום על בעל הנכס.
  4. זכור, הודעה בכתב בלבד תביא לשינוי שם המחזיק בנכס ממועד מסירת ההודעה כאמור.
  5. להזכירך, יש לבצע חילופי מחזיק בתאגיד מים אזורי ת.מ.ר.

אישור לרשם המקרקעין (טאבו)

המבקש אישור לרשם המקרקעין נדרש לשלם במזומן/אשראי את הארנונה עד למועד תוקפו ולהמציא את המסמכים הבאים:

העתק "אישור לצורך העברת הכס בלשכת המקרקעין" מהועדה לתכנון ובניה זמורה"

— עותק מלא של חוזה רכישה (היסטורי) של מוכר הנכס שבגינו מתבצעת ההעברה. והסכם המכר

— תצלום נסח רישום עדכני (עד חצי שנה אחורה) מלשכת המקרקעין (טאבו).

— תצלום תעודות זהות של המוכרים והרוכשים *– ת.ז. כולל ספח. מי שאינו אזרח ישראלי יצרף תצלום של דרכון בתוקף.

— באם מדובר בהעברה ללא תמורה או בהעברה מתוך הסכם גירושין או ירושה וכד' - יש לצרף מסמכים רלוונטיים. 

 

השגה וערר

מי שחייב בתשלום הארנונה כללית ראשי תוך 90 יום מיום קבלת הודעת התשלום להגיש השגה למנהל הארנונה על יסוד טענה מטענות אלה:

  1. הנכס בשלו נדרש התשלום אינו מצוי כפי שנקבע בהודעת התשלום.
  2. נפלה טעות בציון סוג הנכס. גודלו או השימוש בו.
  3. הוא אינו מחזיק כמשמעותו בפקודת העיריות.

מנהל הארנונה ישיב תוך 60 יום מיום קבלת ההשגה.

ניתן לערער תוך 30 יום מיום קבלת תשובת מנהל הארנונה בפני ועדת הערר.

על החלטת ועדת הערר ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום מיום מסירת ההחלטה, לבית המשפט המחוזי.

הסבר בדבר חשבון הארנונה

השגות ניתן להשיג רק בעבור השנה השוטפת.

כל נישום ראשי להשיג על חיוב שקיבל תוך 90 יום מקבלת החיוב, את ההשגה המנומקת יש להפנות למנהל הארנונה.

ההשגה יכולה להיות בשל אחת או יותר מאלה:גודל הנכס, סיווג הנכס, התחום המוניציפאלי של מיקום הנכס.

מועדי תשלום הארנונה:

מועד לתשלום הארנונה במלואה יחול ב-1.1 לאותה שנת מס.

מבלי לפגוע במועד זה ולנוחיות התושבים הוחלט לאפשר לשלם את החיוב הכולל בארנונה לכל השנה מראש עד 31. לאותה שנת המס או השישה תשלומים דו- חודשיים לחודש אי – זוגי כאשר כל תשלום צמוד עפ"י חוק, וזאת בתנאי שכל תשלום ישולם במועד. הסדר זה יאבד את תוקפו אם לא ישולם אחד מתשלומי הארנונה במועד, והמועצה תדרוש את מלוא יתרת החוב השנתי.